اهمیت طراحی لوگو در تجارت

طراحی لوگو وجذابیت آن در کارت های ویزیت به منظور تبلیغات برای معرفی کسب و کار وشخصیت و  برند شما موثر است.

همچنین مشتریان می توانند به کارمندان و سازمانی که شما در اختیار دارید در زمینه کسب و کارتان اعتماد کرده و شمارا دنبال کنند .

دید ذهنی شما توسط مشتریان به لوگوی طراحی شده بستگی دارد .

در واقع طراحی لوگو پایه و اساس شرکت است چون لوگوی با کیفیت به مشتریان در مشاغل کوچک و حرفه ای نشان دهنده میزان وفاداری و به یاد ماندنی در ذهن است که می تواند با طراحی لوگو به صورت حرفه ای و قدرتمند در رنگ آمیزی و استایل دهی باعث ماندگاری بیشتر و معرفی صحیح تر برند و محصول شود .

طراحی لوگو هر شرکت منحصر به فرد است و در طراحی لوگو از آیکن و فونت آیکن و استایل های 3d و افکت های عمق دادن تساوی وهمچنین رنگ آمیزی یا سایه روی متن حالا یا به شکل لوگو به صورت اشکال هندسی یا لوگو به صورت انیمیشن یا لوگو گیفت یا لوگو ثابت و مدل های مختلفی که دارد باعث  معرفی هر برند یا محصول متناسب با نیاز جامعه و زمینه کاری است که به حساب می آید.

چنانچه طراحی لوگویی موفق باشد که به ذهن مشتریان سپرده شود مانند این است که شما کارت ویزیت بعدی خودتان را در جیب مخاطبان یا مشتریان قرار داده اید و طراحی لوگو برای شرکت هایی که قوی کار کردند باعث به یاد ماندن در ذهن مشتری و افزایش توقع سطح مشتریان می شود که مشتریان همیشه توقع نوآوری و ایجاد راه حلی جدید  تر یا عملکردی مناسب تر از آن برند و محصول توقع دارند.

طراحی لوگو هرچه رنگ هایش ،رنگ های متناسب با زمینه کاری و طریقه طراحی آن به گونه ای باشد که احساس رضایت در مشتری ایجاد کند باعث این شود  که در عرض چند ثانیه به صورت لوگو تایپ  ذهن مخاطب آدرس سایت شمارا به دست آورد و به شما مراجعه کند و به راحتی در کمتر از چند دقیقه با شما ارتباط برقرار کند.

کسانی که طراحی لوگو انجام می دهند قاعدتا طراحی های لوگو به صورت یونیک و خاص را مد نظر قرار می دهند چون تاثیر طولانی مدتی در ذهن و افکار مشتریان برای معرفی و ویژگی های برند و محصول به جا می گذارند بنابراین، این سوال ممکن است ایجاد شود که آیا توسعه دهندگان لوگو نیاز است یا نه؟

در ظاهر با اینکه ساده به نظر می آید ولی به طور قطعی خیر است

طراحی لوگو یک کار بسیار تخصصی در زمینه گرافیک حساب می شود که امروزه حتی ممکن است از تولید یک محصول یا راه اندازی خط تولید حتی هزینه طراحی لوگو بالاتر نیز برود و به دلیل اینکه میزان تاثیر گذاری در میزان بازگشت ویادآوری مشتریان  را به همراه داشته باشد.

به اصطلاح طراحی لوگوهای حرفه ای به گونه ای است ک شما عطر و ادکلن که استفاده کنید چنان با کیفیت باشد که وقتی رد شوید آن بو مدتی در آن محیط همچنان وجود دارد که به اصلاح می گویند رد بو.

طراحی لوگو حرفه ای هم باید همینطور باشد ردی از نماد شما برای اینکه مشتریان به شما مراجعه کنند را به جا بگذارد.

طراحان لوگوی تنها  حرفه ای افرادی هستند که واقعا یک طراحی لوگوی تجاری را برای هر کسب و کاری درک می کنند .

آنها در ابتدا اطلاعاتی را درباره کسب و کار شما می خواهند در مورد اینکه زمینه کاری شما چیست جدا از ویژگی هایی که کار شما، حرفه شما ،نوآوری ها و خلاقیت هایی که دارد تا بتواند اکثر این اطلاعات را داخل آن لوگو طراحی کنند و بگانجاند .

لوگو نماینده یک شرکت به حساب می آید چون چنانچه این نماینده  قابلیت این را داشته باشد که دنبال کنندگان بیشتری را به سمت خود بکشاند وهدایت کند باعث سود آوری و بهره بری از کسب و کار شما شود.

طراحی لوگو باید به صورتی باشد که به طور حرفه ای بتوان در سرار جهان منتشر کرد .

طراحی لوگوکه با استفاده از فونت آیکون چنانچه در سرار جهان قصد منتشرکردن آن را داشته باشد باید در دنیا قابل درک و پذیرش باشد مثلا از کلمات فارسی و لاتین استفاده نکند  باید جتما انگلیسی باشد و اگرهم انگلیسی بود باید به گونه ای باشد که از آن نام بتوان به سایت دست یافت .

برای مثال شرکت اپل و ماکروسافت .

شرکت ماکروسافت برای سیستم عامل هایی مانند ویندوز و غیره و شرکت اپل هم به این صورت.

طراحی های لوگو آنها به صورتی است که بیانگرویژگی های آنها است مثلا لوگوی ماکروسافت به صورت چهار مربع هست در کنار هم که مانند پنجره عمل می کند که چهارچوب پنجره در دیوار است و چهارتا شیشه وجود دارد و نشان از این هست که شما پنجره جدید به روی شما باز می شود که لوگوی استاندارد ماکروسافت روی سایت شرکت هک شده هر پنجره یک رنگی دارد که نشان میدهد می تواند ورژن های مختلف را داشته باشد .

شما در نگاه اول با دیدن لوگو به همین اطلاعت پایه راحت دست پیدا می کنید که این حالت ویندوز در اصل کارکرد این شرکت در بخش سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر است.

درعین سادگی لوگویی موفق است که بیانگر بیشترین ویژگی ها و بیشترین امکانات و اطلاعات از آن شرکت به مشتریان باشد، در واقع یک نماد تجاری هدفمند حساب می شود که قدرت بالایی دارد .

این که اشخاص مختلفی لوگوی شمارا میبینند و هرکدام برداشت خودشان ا به طور شخصی دارند به همین دلیل خیلی در طراحی لوگو باید دقت کرد که هر شخصی باید از آن اطلاعاتی را بگیرد و با آن رتباط برقرار کند. مثلا اگر دیجی کالا را مثال بزنیم در روی لوگو خودش دیجی کالا به انگلیسی نوشته شده پس اگر سطح سواد خیلی پایین را در نظر بگیریم می داند که اگر تک تک حروف انگلیسی را پشت سرهم در گوشی موبایل خودش تایپ کند و سرچ کند با اولین نتیجه جستجو که در مقابل او ظاهر می شود به سایت دیجی کالا وارد می شود پس یک فردی که فقط توانسته مانند همان عکس را در گوگل حرف به حرف تایپ بکند می تواند به آن سایت دست بیابد حالا اینکه افرادی با سطح سواد بالاتر متوجه می شوند که دیجی مخفف دیجیتال و کالا هم کالایی است که می توان به صورت دیجیتال سفارش داد حالاجدا از این که افرادی با سطح سواد خیلی بالا تر با حرف دی و کی متوجه سایت دیجی کالا می شوند که آیکون مطرح شرکت دیجی کالا در خاورمیانه است به سادگی می توانند اطلاعات زیادی را به دست بیاورند حالا جدا از این که طراحی لوگو نحوه رنگ آمیزی و سایه محو و افکت دادن ها و سایر چیزها مورد برسی قرار می گیرد و پیاده سازی از این نظر اهمیت دارد.

نکاتی که مهم است در طراحی لوگو این است که همه افراد بتوانند با لوگو ارتباط برقرار کند .

لوگو هویت یا شناسنامه کسب و کار شماست که می تواند با یک نگاه نظر یا فکر کاربر را به خود جلب بکند همچنین یاد آور خیلی از اطلاعات و ویژگی های شرکت و زمینه کاری شما باشد .

در اصل طراحی لوگو حرفه ای باید بیانگر این باشد که مهارت های شما و کسب و کار شمارا نشان دهد.

طراحی لوگو چنانچه خلاقانه باشد و با مهارت های شخص طراح تناسب دارد می تواند به مشتریان شما ارسال کند و یک پیامی را به شما ارسال کند.

کودکان متفاوت از بزرگسالان هستند و طرز فکر آنها و برداشت آنها در نمایش لوگوها متفات خواهد بود.

مثلا اگر شما در زمینه کودکان فعالیت می کنید طراحی شما به دلیل ارتباط برقرار کردن با برند شما باید مثل یک بازی کودکانه باشد که شما از رنگ های روشن و شاد و شخصیت های کارتونی و تصاویر خنده دار در طراحی لوگو استفاده کنید.

طراحی لوگو هرچه طبیعی تر به نظر بیاید که پیام شرکت و کسب و کار شمارا به صورت ساده بیان کند و جزو ویژگی های مطرح و محبوب به حساب می آید.

بهتر است بدانید طراحی لوگوی حرفه ای در رقابت یا بازار های رقابتی و رقیبان در هر حوزه بسیار اهمیت دارد که بتوانید نمادمتان و هویت کسب و کارتان را از سایر رقبا متمایز جلوه بدهید.

طراحی لوگو های این چنینی جدا از اینکه به تخصص بالایی و همچنین به آگاهی در زمینه فناوری نیاز دارد ، قاعدتا تهیه ،طراحی و پیاد سازی می شوند.

شانس شما برای محبوبیتتان زمانی بیشتر می شود که طراحی لوگوی خاص تری داشته باشید بدون این که بدانید خودتان را وابسته به شرکت دیگری جلوه بدهید .

به طور مثال طراحی لوگوی میهن در زمینه لبنیات به این باور است که شرکت میهن برند های دیگری را نیز تحت پوشش خود قرار داده است که با اسامی دیگری شناخته می شوند و به بازار ارائه می شوند که لوگو های خاص خودشان را دارد و بدون اینکه اطلاع داشته باشید اگه سه مدل پنیر در رو به روی شما باشد  ، هر سه مدل ممکن است  وابسته به شرکت میهن باشد فقط بخاطر اینکه برند ها نماد هویتی آنها متفاوت است و خیلی دقیق و حرفه ای روی آنها کار شده است و شما وابستگی به شرکت میهن در آنها مشاهده نمی کنید.