۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

طراحی لوگو

  • طراحی اپلیکیشن
  • پنجشنبه ۲۹ خرداد ۹۹
  • ۲۲:۳۶
  • ۰ پسندیدم

طراحی لوگو سرتاسر دنیای ما را پر کرده است. نقش طراحی لوگو شناساندن اهمیت و اهداف یک کسب و کار به مخاطبان و افراد مختلف است. البته هنگامی که گرایش‌های یک کسب و کار با طراحی لوگو در حال پیشرفت هستند، ابزارهای طراحی لوگو و تکنیک‌های طراحی لوگو تکامل پیدا خواهند کرد، و طراحی لوگو می‌تواند در طول زمان تغییر کند، اما هدف مهم یک طراحی لوگو تا ابد این است که فرد، محصول، کسب ‌و کار و یا خدماتی که آن را طراحی لوگو می‌کنید را به دیگران انتقال دهد.

طراحی لوگو ، ابزار استراتژیک است

طراحی لوگو نه هنر است و نه اختراع، طراحی لوگو خلاقیت و استراتژی های شما را همزمان به کار می گیرد. بسیاری از مردم طراحی لوگو را با هنر اشتباه می‌گیرند چون طراحی لوگو ایجاد یک شی بصری است. نقش ما به عنوان طراحی لوگو، طراحی یک چیز زیبایی نیست … یا طراحی لوگویی نیست که ما یا مشتری شخصا آن را دوست داشته باشیم، اما در عوض، طراحی لوگو باید به عنوان یک ابزار تجاری استراتژیک تلقی شود که به یک شرکت اجازه می‌دهد در دنیای وسیع که در آن زندگی می‌کنیم، با طراحی لوگو شناسایی شود. طراحی لوگو می‌تواند خوب به نظر برسد، اما وقتی طراحی لوگو را انجام می دهید باید یک عامل ثانویه در طراحی لوگو را هم در نظر بگیرید. مشخصات طراحی لوگو اولین مواردی هستند که در طراحی لوگو به ذهن طراح آمده و براساس ترکیب عوامل ابتدایی و ثانوی طراحی لوگو به پایان می‌رسد.

طراحی لوگو

کسانی که طراحی لوگو را انجام می‌دهند، اغلب با هدف پر کردن یک نشانه عادی و معمولی در طراحی لوگو به دنبال معنی هستند. با این حال، این مورد نیاز نیست؛ فوکوس باید روی شناسایی طراحی لوگو باشد. هر معنایی در طراحی لوگو طی زمان از طریق تعامل با طراحی لوگو به دست می‌آید. یک طراحی لوگو جدید یک کشتی خالی است و از در وهله اول این طراحی لوگو هیچ معنایی برای مخاطبان ندارد. معنای طراحی لوگو زمانی به دست می آید که بازاریابی مداوم طراحی لوگو و تعاملات مشتریان با طراحی لوگو افزون‌تر شود و در نهایت مشتریان شما را با این طراحی لوگو به یاد آورند. برای اینکه واقعا درک کنید منظور از جملات بالا در طراحی لوگو چیست، نگاهی به تصویر زیر بیاندازید. طراحی لوگو معروف سیب و تیک در ابتدا بی‌معنا بوده‌اند، اما طی گذشت زمان این طراحی لوگوها و بازاریابی توسط شرکت‌های مرتبط با این طراحی لوگو ها به اپل و نایک تبدیل شده‌اند.

اهمیت طراحی لوگو

اشاره کردیم که طراحی لوگو چهره یک کسب‌ و کار، محصول یا خدمت می‌باشد. زمانی که طراحی لوگو یک کسب‌ و کار را در ذهن خود مجسم می‌کنید، اغلب به سرعت طراحی لوگو مرتبط با آن را مجسم می‌کنید. طراحی لوگو برگ‌های برنده طلایی یک شرکت فست فود معروف، یا طراحی لوگو شرکت کامپیوتری و غیره هستند که با خدماتی که ارائه می‌کنند می‌توانند در بین مشتریان محبوب شوند. همچنین، وقتی یک طراحی لوگو را می‌بینید که بسیار آشنا هستند، بلافاصله آن را با خاطرات، تجربیات و تعامل با طراحی لوگو مرتبط به یاد خواهید آورد. وظیفه و اهمیت طراحی لوگو نیز چنین است.

شناخت فوری برند با طراحی لوگو

یک طراحی لوگو خوب به یاد ماندنی خواهد بود و به مشتریان کمک می‌کند تا طراحی لوگو را به خاطر داشته باشند. به خاطر سپردن اشکال و رنگ‌ها برای مغز انسان آسان‌تر است تا کلمات. این بدان معنی است که اگر هویت برندتان با طراحی لوگو در بازار خاص و یونیک باشد، یافتن و بررسی فعالیت شما برای خرید خدمات و پیشنهاد کردن به دیگران توسط طراحی لوگو آسان تر خواهد بود.

برای طراحی لوگو از همان روز اول، یک کتابخانه بصری در ذهن خود ایجاد می‌کنیم و شروع به استفاده از فونت‌ها، رنگ‌ها به همراه اشیا می‌کنیم تا طراحی لوگو انجام شود. با بررسی طراحی لوگو، فورا درباره آن نظر می‌دهیم و یک کار، محصول و یا خدمات را به شیوه‌ای خاص با طراحی لوگو درک می‌کنیم.

طراحی لوگو

  • طراحی اپلیکیشن
  • سه شنبه ۲۰ خرداد ۹۹
  • ۲۱:۱۸
  • ۰ پسندیدم

اهمیت طراحی لوگو در تجارت

طراحی لوگو وجذابیت آن در کارت های ویزیت به منظور تبلیغات برای معرفی کسب و کار وشخصیت و  برند شما موثر است.

همچنین مشتریان می توانند به کارمندان و سازمانی که شما در اختیار دارید در زمینه کسب و کارتان اعتماد کرده و شمارا دنبال کنند .

دید ذهنی شما توسط مشتریان به لوگوی طراحی شده بستگی دارد .

در واقع طراحی لوگو پایه و اساس شرکت است چون لوگوی با کیفیت به مشتریان در مشاغل کوچک و حرفه ای نشان دهنده میزان وفاداری و به یاد ماندنی در ذهن است که می تواند با طراحی لوگو به صورت حرفه ای و قدرتمند در رنگ آمیزی و استایل دهی باعث ماندگاری بیشتر و معرفی صحیح تر برند و محصول شود .

طراحی لوگو هر شرکت منحصر به فرد است و در طراحی لوگو از آیکن و فونت آیکن و استایل های 3d و افکت های عمق دادن تساوی وهمچنین رنگ آمیزی یا سایه روی متن حالا یا به شکل لوگو به صورت اشکال هندسی یا لوگو به صورت انیمیشن یا لوگو گیفت یا لوگو ثابت و مدل های مختلفی که دارد باعث  معرفی هر برند یا محصول متناسب با نیاز جامعه و زمینه کاری است که به حساب می آید.

چنانچه طراحی لوگویی موفق باشد که به ذهن مشتریان سپرده شود مانند این است که شما کارت ویزیت بعدی خودتان را در جیب مخاطبان یا مشتریان قرار داده اید و طراحی لوگو برای شرکت هایی که قوی کار کردند باعث به یاد ماندن در ذهن مشتری و افزایش توقع سطح مشتریان می شود که مشتریان همیشه توقع نوآوری و ایجاد راه حلی جدید  تر یا عملکردی مناسب تر از آن برند و محصول توقع دارند.

طراحی لوگو هرچه رنگ هایش ،رنگ های متناسب با زمینه کاری و طریقه طراحی آن به گونه ای باشد که احساس رضایت در مشتری ایجاد کند باعث این شود  که در عرض چند ثانیه به صورت لوگو تایپ  ذهن مخاطب آدرس سایت شمارا به دست آورد و به شما مراجعه کند و به راحتی در کمتر از چند دقیقه با شما ارتباط برقرار کند.

کسانی که طراحی لوگو انجام می دهند قاعدتا طراحی های لوگو به صورت یونیک و خاص را مد نظر قرار می دهند چون تاثیر طولانی مدتی در ذهن و افکار مشتریان برای معرفی و ویژگی های برند و محصول به جا می گذارند بنابراین، این سوال ممکن است ایجاد شود که آیا توسعه دهندگان لوگو نیاز است یا نه؟

در ظاهر با اینکه ساده به نظر می آید ولی به طور قطعی خیر است

طراحی لوگو یک کار بسیار تخصصی در زمینه گرافیک حساب می شود که امروزه حتی ممکن است از تولید یک محصول یا راه اندازی خط تولید حتی هزینه طراحی لوگو بالاتر نیز برود و به دلیل اینکه میزان تاثیر گذاری در میزان بازگشت ویادآوری مشتریان  را به همراه داشته باشد.

به اصطلاح طراحی لوگوهای حرفه ای به گونه ای است ک شما عطر و ادکلن که استفاده کنید چنان با کیفیت باشد که وقتی رد شوید آن بو مدتی در آن محیط همچنان وجود دارد که به اصلاح می گویند رد بو.

طراحی لوگو حرفه ای هم باید همینطور باشد ردی از نماد شما برای اینکه مشتریان به شما مراجعه کنند را به جا بگذارد.

طراحان لوگوی تنها  حرفه ای افرادی هستند که واقعا یک طراحی لوگوی تجاری را برای هر کسب و کاری درک می کنند .

آنها در ابتدا اطلاعاتی را درباره کسب و کار شما می خواهند در مورد اینکه زمینه کاری شما چیست جدا از ویژگی هایی که کار شما، حرفه شما ،نوآوری ها و خلاقیت هایی که دارد تا بتواند اکثر این اطلاعات را داخل آن لوگو طراحی کنند و بگانجاند .

لوگو نماینده یک شرکت به حساب می آید چون چنانچه این نماینده  قابلیت این را داشته باشد که دنبال کنندگان بیشتری را به سمت خود بکشاند وهدایت کند باعث سود آوری و بهره بری از کسب و کار شما شود.

طراحی لوگو باید به صورتی باشد که به طور حرفه ای بتوان در سرار جهان منتشر کرد .

طراحی لوگوکه با استفاده از فونت آیکون چنانچه در سرار جهان قصد منتشرکردن آن را داشته باشد باید در دنیا قابل درک و پذیرش باشد مثلا از کلمات فارسی و لاتین استفاده نکند  باید جتما انگلیسی باشد و اگرهم انگلیسی بود باید به گونه ای باشد که از آن نام بتوان به سایت دست یافت .

برای مثال شرکت اپل و ماکروسافت .

شرکت ماکروسافت برای سیستم عامل هایی مانند ویندوز و غیره و شرکت اپل هم به این صورت.

طراحی های لوگو آنها به صورتی است که بیانگرویژگی های آنها است مثلا لوگوی ماکروسافت به صورت چهار مربع هست در کنار هم که مانند پنجره عمل می کند که چهارچوب پنجره در دیوار است و چهارتا شیشه وجود دارد و نشان از این هست که شما پنجره جدید به روی شما باز می شود که لوگوی استاندارد ماکروسافت روی سایت شرکت هک شده هر پنجره یک رنگی دارد که نشان میدهد می تواند ورژن های مختلف را داشته باشد .

شما در نگاه اول با دیدن لوگو به همین اطلاعت پایه راحت دست پیدا می کنید که این حالت ویندوز در اصل کارکرد این شرکت در بخش سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر است.

درعین سادگی لوگویی موفق است که بیانگر بیشترین ویژگی ها و بیشترین امکانات و اطلاعات از آن شرکت به مشتریان باشد، در واقع یک نماد تجاری هدفمند حساب می شود که قدرت بالایی دارد .

این که اشخاص مختلفی لوگوی شمارا میبینند و هرکدام برداشت خودشان ا به طور شخصی دارند به همین دلیل خیلی در طراحی لوگو باید دقت کرد که هر شخصی باید از آن اطلاعاتی را بگیرد و با آن رتباط برقرار کند. مثلا اگر دیجی کالا را مثال بزنیم در روی لوگو خودش دیجی کالا به انگلیسی نوشته شده پس اگر سطح سواد خیلی پایین را در نظر بگیریم می داند که اگر تک تک حروف انگلیسی را پشت سرهم در گوشی موبایل خودش تایپ کند و سرچ کند با اولین نتیجه جستجو که در مقابل او ظاهر می شود به سایت دیجی کالا وارد می شود پس یک فردی که فقط توانسته مانند همان عکس را در گوگل حرف به حرف تایپ بکند می تواند به آن سایت دست بیابد حالا اینکه افرادی با سطح سواد بالاتر متوجه می شوند که دیجی مخفف دیجیتال و کالا هم کالایی است که می توان به صورت دیجیتال سفارش داد حالاجدا از این که افرادی با سطح سواد خیلی بالا تر با حرف دی و کی متوجه سایت دیجی کالا می شوند که آیکون مطرح شرکت دیجی کالا در خاورمیانه است به سادگی می توانند اطلاعات زیادی را به دست بیاورند حالا جدا از این که طراحی لوگو نحوه رنگ آمیزی و سایه محو و افکت دادن ها و سایر چیزها مورد برسی قرار می گیرد و پیاده سازی از این نظر اهمیت دارد.

نکاتی که مهم است در طراحی لوگو این است که همه افراد بتوانند با لوگو ارتباط برقرار کند .

لوگو هویت یا شناسنامه کسب و کار شماست که می تواند با یک نگاه نظر یا فکر کاربر را به خود جلب بکند همچنین یاد آور خیلی از اطلاعات و ویژگی های شرکت و زمینه کاری شما باشد .

در اصل طراحی لوگو حرفه ای باید بیانگر این باشد که مهارت های شما و کسب و کار شمارا نشان دهد.

طراحی لوگو چنانچه خلاقانه باشد و با مهارت های شخص طراح تناسب دارد می تواند به مشتریان شما ارسال کند و یک پیامی را به شما ارسال کند.

کودکان متفاوت از بزرگسالان هستند و طرز فکر آنها و برداشت آنها در نمایش لوگوها متفات خواهد بود.

مثلا اگر شما در زمینه کودکان فعالیت می کنید طراحی شما به دلیل ارتباط برقرار کردن با برند شما باید مثل یک بازی کودکانه باشد که شما از رنگ های روشن و شاد و شخصیت های کارتونی و تصاویر خنده دار در طراحی لوگو استفاده کنید.

طراحی لوگو هرچه طبیعی تر به نظر بیاید که پیام شرکت و کسب و کار شمارا به صورت ساده بیان کند و جزو ویژگی های مطرح و محبوب به حساب می آید.

بهتر است بدانید طراحی لوگوی حرفه ای در رقابت یا بازار های رقابتی و رقیبان در هر حوزه بسیار اهمیت دارد که بتوانید نمادمتان و هویت کسب و کارتان را از سایر رقبا متمایز جلوه بدهید.

طراحی لوگو های این چنینی جدا از اینکه به تخصص بالایی و همچنین به آگاهی در زمینه فناوری نیاز دارد ، قاعدتا تهیه ،طراحی و پیاد سازی می شوند.

شانس شما برای محبوبیتتان زمانی بیشتر می شود که طراحی لوگوی خاص تری داشته باشید بدون این که بدانید خودتان را وابسته به شرکت دیگری جلوه بدهید .

به طور مثال طراحی لوگوی میهن در زمینه لبنیات به این باور است که شرکت میهن برند های دیگری را نیز تحت پوشش خود قرار داده است که با اسامی دیگری شناخته می شوند و به بازار ارائه می شوند که لوگو های خاص خودشان را دارد و بدون اینکه اطلاع داشته باشید اگه سه مدل پنیر در رو به روی شما باشد  ، هر سه مدل ممکن است  وابسته به شرکت میهن باشد فقط بخاطر اینکه برند ها نماد هویتی آنها متفاوت است و خیلی دقیق و حرفه ای روی آنها کار شده است و شما وابستگی به شرکت میهن در آنها مشاهده نمی کنید.

طراحی لوگو یوونتوس

  • طراحی اپلیکیشن
  • سه شنبه ۲۰ خرداد ۹۹
  • ۲۱:۰۵
  • ۰ پسندیدم

طراحی لوگو یوونتوس

لوگو و هویت بصری باشگاه فوتبال یوونتوس

یووه یا همان یوونتوس که معنای آن جوانان است، نام یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای در شهر تورین ایتالیا است، این باشگاه در سال ۱۸۹۷ توسط چند دانشجوی تورینی و با نام باشگاه ورزشی یوونتوس بنیانگذاری شد. این باشگاه از سال ۱۹۲۳ توسط خانواده آنیلی اداره می‌شود.

طراحی لوگو
طراحی لوگو

 

القابی چون بانوی پیر (Vecchia Signora)، سیاه‌سفیدها (bianconeri)، گورخرها (Zebre)، بانوی قاتل (Signora Omicidi) و دوست دختر ایتالیا (Fidanzata d'Italia) را دارا میباشد یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های فوتبال در ایتالیا و جهان می‌باشد.

طراحی لوگو
طراحی لوگو

 

همانطور که عدد 3 برای شرکت آدیداس مقدس است خطوط راه راه سیاه و سفید نیز برای یوونتوس مهم و مقدس است، در تمامی لوگوهای باشگاه های فوتبال دنیا شلوغی و وجود عناصر بسیار زیاد را شاهد هستیم اما لوگوی جدید یوونتوس در مینیمال ترین حالت ممکن و کاملا وفادارانه به اصل و هویت باشگاه طراحی شده است و در واقع لوگوی جدید باشگاه یوونتوس در بین باشگاه های فوتبال دنیا یک انقلاب محسوب می شود که راه را برای باشگاه های دیگر باز خواهد کرد، طراحی فانتزی حرف J که مونوگرام کلمه ی Juventus است به صورت پهن انجام شده و خطی که از وسط آن عبور کرده و آن را به صورت راه راه درآورده است به شکل بسیار هوشمندانه ای طراحی شده است.

طراحی لوگو
طراحی لوگو

 

همچنین کلیت فرم لوگو تداعی کننده ی آرم سپر اسکودتو نیز هست، در زبان عامیانه به عنوان قهرمانی سری A ایتالیا "اسکودتو " به معنای سپر کوچک می گویند.

طراحی لوگو
طراحی لوگو

توضیحی در مورد برندینگ و ایجاد هویت در دنیای جدید بدم خدمتتون، خیلی ها شاید مخالف این لوگو جدید یوونتوس باشند اما باید قبول کرد که در دنیای مدرن و سریع امروز که تبلیغات حرف اول را میزند برای بهتر دیده شدن باید مینیمال باشید، در دنیایی که مردم در کسری از ثانیه برای دیدن هر تصویری وقت میگذارند و رقابت دیده شدن بسیار زیاد شده است شما مجبور خواهید شد هر آنچه را که در مورد برند خود در چنته دارید در خلاصه ترین حالت ممکن در معرض دید قرار دهید وگر نه بازی را میبازید.

طراحی لوگو
طراحی لوگو

 

این لوگو از لحاظ فرمالیستی اعتماد به نفس، جاه طلبی، جسارت، انعطاف و اصالت را در خود دارد. در ضمن در بحث تبلیغات و استفاده از لوگو به عنوان کدهای بصری دست طراح ها بسیار باز خواهد بود و بینهایت ایده را می توان از دل این لوگو و همچنین هویت بصری آن و نیز فونت خاص و کشیده ی آن طراحی نمود.

طراحی لوگو
طراحی لوگو

 

من همیشه سر کلاس هام هم این مثال را میزنم، شما در حال ورق زدن صفحات راهنمای روزنامه ی همشهری هستید، صفحه ای را مشاهده می کنید پر از آگهی های متنی، شرکت ها سعی می کنند در کمترین جای ممکن بیشترین توضیحات را در مورد کسب و کارشان ارائه دهند، اما در بین همه ی این شلوغی ها یک شرکت متفاوت عمل می کند و فقط با چند کلمه و یک راه ارتباطی آگهی خود را درج میکند و باقی فضای در اختیار خود را خالی می گذارد و این همان برگ برنده ی این برند است برای بهتر دیده شدن، برای سریع دیده شدن و برای ماندن در ذهن مخاطب.

طراحی لوگو
طراحی لوگو

 

پس یاد بگیریم که در گذشته نمانیم و یاد بگیریم که چگونه می توانیم جلوتر از زمان خود حرکت کنیم که بهتر دیده شویم کاری که باشگاه یوونتوس توانست و آن را به بهترین شکل ممکن در طراحی لوگو خود انجام داده است.

طراحی اپلیکیشن اندروید | ساخت اپلیکیشن ios | طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل

تعرفه طراحی اپلیکیشن اندروید و ios | طراحی اپلیکیشن برای ایفون
پیوندهای روزانه