طراحی لوگو سرتاسر دنیای ما را پر کرده است. نقش طراحی لوگو شناساندن اهمیت و اهداف یک کسب و کار به مخاطبان و افراد مختلف است. البته هنگامی که گرایش‌های یک کسب و کار با طراحی لوگو در حال پیشرفت هستند، ابزارهای طراحی لوگو و تکنیک‌های طراحی لوگو تکامل پیدا خواهند کرد، و طراحی لوگو می‌تواند در طول زمان تغییر کند، اما هدف مهم یک طراحی لوگو تا ابد این است که فرد، محصول، کسب ‌و کار و یا خدماتی که آن را طراحی لوگو می‌کنید را به دیگران انتقال دهد.

طراحی لوگو ، ابزار استراتژیک است

طراحی لوگو نه هنر است و نه اختراع، طراحی لوگو خلاقیت و استراتژی های شما را همزمان به کار می گیرد. بسیاری از مردم طراحی لوگو را با هنر اشتباه می‌گیرند چون طراحی لوگو ایجاد یک شی بصری است. نقش ما به عنوان طراحی لوگو، طراحی یک چیز زیبایی نیست … یا طراحی لوگویی نیست که ما یا مشتری شخصا آن را دوست داشته باشیم، اما در عوض، طراحی لوگو باید به عنوان یک ابزار تجاری استراتژیک تلقی شود که به یک شرکت اجازه می‌دهد در دنیای وسیع که در آن زندگی می‌کنیم، با طراحی لوگو شناسایی شود. طراحی لوگو می‌تواند خوب به نظر برسد، اما وقتی طراحی لوگو را انجام می دهید باید یک عامل ثانویه در طراحی لوگو را هم در نظر بگیرید. مشخصات طراحی لوگو اولین مواردی هستند که در طراحی لوگو به ذهن طراح آمده و براساس ترکیب عوامل ابتدایی و ثانوی طراحی لوگو به پایان می‌رسد.

طراحی لوگو

کسانی که طراحی لوگو را انجام می‌دهند، اغلب با هدف پر کردن یک نشانه عادی و معمولی در طراحی لوگو به دنبال معنی هستند. با این حال، این مورد نیاز نیست؛ فوکوس باید روی شناسایی طراحی لوگو باشد. هر معنایی در طراحی لوگو طی زمان از طریق تعامل با طراحی لوگو به دست می‌آید. یک طراحی لوگو جدید یک کشتی خالی است و از در وهله اول این طراحی لوگو هیچ معنایی برای مخاطبان ندارد. معنای طراحی لوگو زمانی به دست می آید که بازاریابی مداوم طراحی لوگو و تعاملات مشتریان با طراحی لوگو افزون‌تر شود و در نهایت مشتریان شما را با این طراحی لوگو به یاد آورند. برای اینکه واقعا درک کنید منظور از جملات بالا در طراحی لوگو چیست، نگاهی به تصویر زیر بیاندازید. طراحی لوگو معروف سیب و تیک در ابتدا بی‌معنا بوده‌اند، اما طی گذشت زمان این طراحی لوگوها و بازاریابی توسط شرکت‌های مرتبط با این طراحی لوگو ها به اپل و نایک تبدیل شده‌اند.

اهمیت طراحی لوگو

اشاره کردیم که طراحی لوگو چهره یک کسب‌ و کار، محصول یا خدمت می‌باشد. زمانی که طراحی لوگو یک کسب‌ و کار را در ذهن خود مجسم می‌کنید، اغلب به سرعت طراحی لوگو مرتبط با آن را مجسم می‌کنید. طراحی لوگو برگ‌های برنده طلایی یک شرکت فست فود معروف، یا طراحی لوگو شرکت کامپیوتری و غیره هستند که با خدماتی که ارائه می‌کنند می‌توانند در بین مشتریان محبوب شوند. همچنین، وقتی یک طراحی لوگو را می‌بینید که بسیار آشنا هستند، بلافاصله آن را با خاطرات، تجربیات و تعامل با طراحی لوگو مرتبط به یاد خواهید آورد. وظیفه و اهمیت طراحی لوگو نیز چنین است.

شناخت فوری برند با طراحی لوگو

یک طراحی لوگو خوب به یاد ماندنی خواهد بود و به مشتریان کمک می‌کند تا طراحی لوگو را به خاطر داشته باشند. به خاطر سپردن اشکال و رنگ‌ها برای مغز انسان آسان‌تر است تا کلمات. این بدان معنی است که اگر هویت برندتان با طراحی لوگو در بازار خاص و یونیک باشد، یافتن و بررسی فعالیت شما برای خرید خدمات و پیشنهاد کردن به دیگران توسط طراحی لوگو آسان تر خواهد بود.

برای طراحی لوگو از همان روز اول، یک کتابخانه بصری در ذهن خود ایجاد می‌کنیم و شروع به استفاده از فونت‌ها، رنگ‌ها به همراه اشیا می‌کنیم تا طراحی لوگو انجام شود. با بررسی طراحی لوگو، فورا درباره آن نظر می‌دهیم و یک کار، محصول و یا خدمات را به شیوه‌ای خاص با طراحی لوگو درک می‌کنیم.